aamukahvit raitapeitto indiska-muki
kivikatuja keskellä betonin vihreä puisto
matkoja raitiovaunussa
hirvittävän kauniita ihmisiä ympärillä
random mummo
ja seuraavassa nurkassa suhesisko
junanraiteet kausilippu
aamulenkki usvalammen vierillä
sairaan hieno radiolähetys Jumalasta, joka on huikeus:
hyvyyden voiman sanoja epätäydellisissä suissa
kuinka pitää rakkautta vuodattaa arjessa, jos saamme siitä kiinni
"tiiäkkö täähän on huikee juttu"
6.9. 16.30
(oi ehkä tämä mun koti on ihan okei vaikka mulla olisi kaksi kotia, kun
sanoma on sama ja ainakin molemmat puhuvat hyvää)
lämmin keskustelu, innostuneet kasvot
taiteiden kadut ja valloitettu yö
ylistystä kadulla, lahjaruusu, koska Jumala on rakastanut
mä sanon, että uskon ja tulen kohdatuksi
Multa kysytään kaduilla, uskonko ja ihmettelen
ja vastaan hymyillen aina. Mun maailma on ihmeellinen.
Livet är.
Eikö jooga ole aika pakanallista toimintaa?
VastaaPoistaMä en ajattele noin. Vaikka jooga ehkä nykyään mielletään (ainakin tietyssä muodossa) hindulaiseksi harjoitukseksi, sitä on ilmeisesti jo historiassa käytetty muidenkin uskontojen välineenä Jumalan läheisyyteen pääsemiseksi. Eli ymmärrän joogan enemmän välineenä kuin jonkun tietyn uskonnon harjoituksena.
PoistaMitä sä ajattelet?
Enpä ole kovin syvällisesti ajatellut. Jos jooga voidaan irrottaa hindulaisuudesta samalla tavalla kuin tanssi voidaan irrottaa suufilaisuudesta (dervissit), niin tietysti jooga sopii yhteen kristinuskon kanssa siinä missä tanssikin.
Poista